Bir Ruyanin ardindan : Motosikletle Alpler gezisi

Gezi Tarihi :  15 Eylul – 27 Eylul 2012

Universiteye basladigim zamandan beri motosikletle dunya turu yapma hayalim olmustu. Biraz baslamistim da , Cin mali bir motosiklet alip Antalya ve Bursaya yolculuklar yapmistim.

mondial

Yil 2005: Mondial Motosikletim, Antalya seyahati oncesi

Ne cahillik ama,  motosiklet giysileri yok , ailenin haberi yok, para yok dogru duzgun.. Tek olan sagi solu oynayan, gitmesi bile mucize olan bir motosiklet.

Belki de cahillik degildir, ne biliyim bu “modern hayat” biraz paranoyak ve obsesif yapmistir. Ama tek bildigim simdi kafamdaki dunya turu konsepti ile cok benzer olmadigi o gun yaptigimin.

Neyse, gelelim simdiki duruma. Bir Honda Transalp Motosiklet aldim Hollandaya yerlestikten sonra. Tam boyle bir dunya turu motosikleti. Ama bende Dunya turu yapcak durum olmadigindan biraz daha kucuk birsey yapayim dedim. Yol arkadasimla karar verdik,(yol arkadasimin da Honda Transalp’i var) motosikletin model ismine uygun olarak Alplere gidelim diye.    Isin asli motosikletin modelinin pek bir etkisi yok bu kararda, Avrupanin en unlu daglarini gormek istedik- eger Hollanda gibi deniz seviyesinin altinda biryerlerde yasiyorsaniz dag gormek bayagi onemli bir hale geliyor. 2 haftalik bir gezi planladik. Varsayimlarimiza gore 5000 km civari surecekti.

alps_2_01

Yil 2012 : Honda Transalp, Alp Daglari Yolculugu oncesi

Bu yazida biraz gezi gunlugumden notlar aktarmak, biraz da hatirladigim yolculuk ayrintilarindan bahsetmek  istiyorum. Klasik motosiklet gezi yazilari gibi suraya gittik, burayi geldik, lastik patladi akisini takip etmeyim dedim.

Biraz on bilgi

Yol arkadasimdan bahsetmistim. Benim gibi Hollanda’da yasayan ve benzer hobilere sahip oldugum birisi. Tanisikligimiz bu seyahatten 8 ay oncesine dayaniyor.  2 haftalik bir yolculukta sorun cikabilir diye dusunuyorduk ilk etapta, sonucta az taniyorduk birbirimizi, ama hikayenin sonunu bilen birisi olarak bu korkumuz basimiza gelmedigini soyleyebilirim- ufak tefek gerginlikleri saymazsak.

Ikimizin de motosiklet tecrubesi cok degildi. Yukarida bahsettigim gibi Turkiyede bir motosikletim vardi, ama ne bu kadar buyuktu ne de boyle ciddi bir yola cikmistim daha once. Arkadasimin  da ayni sekilde. Ayrica lutfen Turkiyedeki Surucu Ehliyetlerinin nasil verildigini de bir dusunun.

Motosiklet tecrubesi derken , hem surus becerileri, hem de planlama, yukleme vb. gibi lojistik tecrubesinden bahsediyorum.

Zaman sikintisi ve usengeclik sagolsun, onceden planlama da yapmadik. Yolda karar veririz dedik.

Konaklama konusunda pek dusunmedik, yorulunca GPS den en yakin kamp yerini seceriz dedik. Tabi cadir ve tum ekipmanlarimiz vardi yanimizda. Bir de Avrupada inanilmaz yaygin olan parali “yari dogal” kamp yerlerine guvendik.

Yani anlayacaginiz, rasyonellikten uzak birkac nokta vardi yolculugumuzda.

Yolculuk

Biraz sondan baslayim, tamamladigimiz rota. Sirasi ile, Hollanda, Belcika Ardenleri, Luxemburg Ardenleri, Almanya. Isvicre, Avusturya, Italya, Isvicre,  Fransa. Almanya, Hollanda seklinde bir tur oldu.

Gun gun anlatmak istemiyorum yolculugu, cunku biryerden sonra tekrar ediyor kendini: Yol, dag, yemek, kamp , zor kivrimlar, yorgunluk…

Onun yerine ozet gececegim mekanlari/anilari.

Yolculuk Rotasi

Yolculuk Rotasi

Daglar

Belcika ve Luxemburg’da, Arden daglari disinda pek birsey yapmadik. Onlar hakkinda daha detayli bir yazi yazacagim, onlar komsu ulkeler oldugundan biraz daha derinlemesine gezdim onlari. Dolayisi ile Almanya ile devam ediyorum.

Schwarzwald ile baslayan dag etabi, hayatimda yasadigim en ilginc tecrubelerden biriydi. 3000 metre sinirina yaklasirken gaza dokununca gelen ivmenin heyecani, manzaranin guzelligi, yollarin boslugu, hafif soguk.

Almanya Kara orman da isinma turlarimizi yaptik, sonrasinda Montreu dan basladigimiz Alpler kismi geldi.

Kara Orman (Schwarz Wald) Freiburg Civarlari

Kara Orman (Schwarz Wald) Freiburg Civarlari

Montreu Civarlarina deginmeden edemeyecegim. Leman golunun etrafinda Lozan-Montreu arasi giderken gordugumuz uzum baglari etkileyiciydi. Yokuslardaki evler, sira sira uzumler, on tarafta gol arkada yukselen Alpler bize sicak bir “hosgeldin” gibiydi.

Isvicrede bizi en cok etkileyen Interlaken cevresi idi. Alman bolgesi icinde kaliyor. Goller ve daglar cok pastoral bir manzara sunuyor.

Interlaken da kurdugumuz kampin manzarasi.

Interlaken da kurdugumuz kampin manzarasi.

Gecitlerde (gecitlerin listesi wiki den gorulebilir) guzel manzaralar karsiladi bizi, o yuzden genel olarak gecitleri gormeyi hedefledik.

Gotthard gecidi

Nufenen gecidi

Ticinodan cok umutluyduk, Isvicrenin Italyan tarafi. Bunun nedeni Italyan yemekleriydi tabii ki. Ama biryerde kabul etmek lazim, orasi hala Isvicre:)

Avusturya’da tarafinda sadece 1 gun gecirdik. Onda da Kuzey Avusturya dan birkac kasaba gormek istedik. Oetz kasabasinda mola verdik. Yemekler Isvicre den cok daha basarili idi. Zaten acik bir italyan etkisi de goruluyordu menulerden, demek ki damak tadlari da oyle sekillenmis:)

alps_106

Son gecidimiz

Daglardaki son gecidimiz ve en zoru Mautstelle gecidi idi. Ayni zamanda tek parali gecit de kendisi. Yaklasik 20 Euro para aldilar, ki tum yolculuk boyunca bana tek dokunan paradir.

Daha sonra biraz Akdeniz gormek uzere Italyaya surduk motosikletleri. O kadar hayalini kurduktan sonra bile , bir yerden sonra yoruyor daglar insani.

Daglar hakkinda genel notlar

Insanlarla cok bir baglantimiz olmadi, cogu zaman motosiklet uzerindeydik. Bazen yasli amcalar/teyzeler laf atti, onlarla konustuk kisa kisa. Bunu demisken baska bir konu acayim : 25-35 yas arasi cok az insan gorduk bu seyahatimizde. Tabi yaz bitmisti. Gencler islerine geri donmuslerdi. Ve klasik ve dogru hikaye de var; Avrupanin yaslanan nufusu.

Yasli Teyzenin Meraki

Yasli Teyzenin Meraki

Daglarda birkac defa off-road denemem de oldu. Cok yuklu motosiklet ve uygun olmayan lastikler biraz can sikabiliyor.

Mutlu son

Off-road ve mutlu son

Gotthard gecidi gibi yollar :

Gercekten en basta bahsettigim motosiklet tecrubesizliginin etkilerini gorduk bu tarz yollarda. 180 dereceden daha sert donuslerde hizimizi 25-30 a kadar dusurmek zorunda kaldik ki bu biraz tehlikeli trafik acisindan da.

Stelvio

Gotthard Gecidi

Tum motosiklet uzerinde gezdikten sonraki yorgunluk, havanin sogumasi ve kamp kuracak durumun kalmamasi: Bu kisim biraz zorladi bizi.

Rutin bir kamp aksami

Rutin bir kamp aksami

Termometremiz yoktu, fakat hava sicakliginin 5-10 derece arasina dustugunu tahmin ediyorum. Bu, yorgunlukla birlesince bizi uzdu biraz. Kamp kurmak da bu gezinin buyuk bir parcasi idi, zaten dagda baska konaklama ihtimali de yok pek. Bir sekilde hallettik bunu da ama cok eglenceli oldugunu soyleyemeyecegim. Belki hava biraz daha sicak olsa daha iyi olurdu

alps_118_01

Bir Kamp sahnesi. Konsept calisma : “Motosiklet-ev” Kamp kurma olayinin karmasikligini ozetliyor biraz. Bir de bunu 8 saatlik motosiklet yolculugu ve 10 derece hava ile dusunun.

Dag olmayan yerler
Italya- 7 gunluk dag macerasindan sonra guzel yemek, titretmeyen hava ve biraz deniz gormek istedik.

La Spezia uzerinden sicak denizlere indik.

“Cinque Terre” koyleri Italyan sahilinin unlu kucuk kasabalarindan. 3000 metrelerden sonra guzel geldi. Eylul sonu olmasina ragmen denize girebildim.

Porto Venere

Porto Venere

Porto Venere “Cinque Terre” yi olusturan 5 koyden birisi degil.  Ama onlari aratmayacak kadar guzel.

Favorimiz Rio Maggiore. Bir yamac ve koy a kurulmus kucuk kasaba. Tek bir yokusun etrafinda hersey. Aracla girmek yasak oldugundan biraz yurume imkani da bulduk:) Eger motosikletliyseniz yurumek istemiyor insan kolay kolay:)

Rio Maggiore

Rio Maggiore

Italya macerasinda cok orjinal ve anlatmaya deger yemekler yiyemedik. Iyi yemekler arastirma istiyor, fakat bizim motivasyonumuz baska oldugu icin pek ugrasmadik bununla. Daha cok gozumuze iyi gorunen yerleri rasgele sectik. Ama belirtmek lazim, Italya’nin orta kalitesi Kuzey Avrupanin ust kalitesiyle paralel.

Degisik Durumlar
Sahili batiya dogru takip edip Fransa-Nice a gitmeyi hedefledik. Cenova dan once Santa Margarita isimli nispeten buyuk fakat daha az turistik kasabada konakladik. Ne olduysa ondan sonra oldu:

Gezinin sonuna dogru benim kafam biraz bulanmaya basladi. Son birkac gundur biraz pismanlik duymaya baslamistim. Kiz arkadasimin tez jurisine destek vermek icin Turkiyeye gitmeye karar verdim.  Ben burada gezerken o didiniyor orada, biraz haksizlik var diye dusundum.

Arkadasim donus yolunda beni yalniz birakmak istemedi, biraz ani bir kararla donmeye karar verdik Cenova girisinden. Yol uzerinde bilet aldim, Dusseldorf-Ankara icin.

Yani biraz degisik bir durum oldu:

“Hollanda’da baslayip Ankara’da biten bir Alpler gezisi.”

Uzun zamandir hayalini kurdugum bir geziyi yorgun bir sekilde tamamladim. Derler ya, birseyi elde ettikten sonra pek degeri kalmaz diye, bu gezi icin oyle olacagini dusunmustum, gezi esnasinda da oyle hissettim fakat su anda goruyorum ki beni cok mutlu eden ve cok degerli bir tecrubeymis.

Ve sanirim bir sonraki gezim biraz daha bakir ve zorlayici biryerlere olacak.

Bir sonraki yolculuk icin notlar / ogrenilenler
– Gereksiz komplekslikten kacinilmali. Mesela gereksiz olan birsey kullanilmamali. Ben bu yolculukta ikinci bir kamera tasidim, “GoPro” Action Camera. Motosikletin uzerine monte edip otomatik fotograf cekmekti amacim. Ama piliydi, ayariydi, actim, kapadim, motoru parkettim cikarayim calinmasin derken birsuru zamanimi aldi. Zaten sonunda sattim aleti. Bunun gibi seylerden kacinilmali.

– Nakit para onemli, zira cogu kamp yerinde , kucuk markette kart yok Hollandadaki gibi.

– Konserve yiyecekler mantikli. Bunlari merkezlerden onceden almak gerek, yoksa cok zaman kaybi oluyor daglarda.

– Harita hayat kurtarir! GPS olsa da, genel bir bakis acisi icin, hele bir de hazirliksizsaniz, harita birebir. Yerel dukkanlardan alinan haritalar o civarin guzel yollarini da gosteriyor. Daglardaki rotalarimizi Almanyadaki bir dukkandan aldigimiz harita uzerinden yaptik.

– Kritik aletler icin motosiklet sarj duzenegi mantikli. Bizim tecrubemizde motorlar arasi iletisim cihazlarinin sarji gun icinde bitiyordu.

– Motosiklet kursuna gitmek sart!

Leave a Reply

